3 Mai 2011

Un fond de investitii va efectua plasamente in Ferrari si Aston Martin



Ferrari, Aston Martin si alte marci de lux vor fi alternative la plasamentele in actiuni si proprietati, prin intermediul unui noi fond de investitii care va fi infiintat in curand in City, centrul financiar londonez, relateaza publicatia britanica The Guardian.

Un manager de fonduri din City va efectua astfel de investitii prin intermediul unui fond specializat, prin care va cumpara cele mai costisitoare masini clasice, scrie Mediafax.

Presedintele IGA Automobile, Ray Bellm, a declarat ca vehiculul de investitii va achizitiona marci precum Aston Martin DB4GT, "de o frumusete care iti taie respiratia" si Ferrari GTO, "o piesa importanta in istoria automobilelor".

Pe langa Bellm, cunoscut colectionar de masini clasice care a concurat la cursele auto de la Le Mans (Franta), din conducerea fondului va mai face parte bateristul Nick Mason al formatiei Pink Floyd, care detine automobile Aston Martin, Bugatti, Ferrari si Porsche, precum si Gordon Murray, designerul supermasinii McLaren F1.

Fondul, inregistrat in Guernsey, vrea sa profite de cererea in crestere pentru asa-numitele investitii alternative, cum ar fi vinurile rafinate, whisky si arta, care par mai atractive dupa ce investitorii au asistat la prabusirea valorii actiunilor si proprietatilor imobiliare, in timpul crizei creditelor.
"Este vorba de arta pe roti", a spus Bellm.

Intre alte fonduri de investitii esoterice se numara si noul vehicul denumit Guitar Fund, de 100 de milioane de euro, detinut de Anchorage Capital.
IGA estimeaza ca piata automobilelor clasice de lux este de 17,5 miliarde de dolari, din care Ferrari si Mercedes reprezinta 5,9 miliarde de dolari, respectiv 2,8 miliarde de dolari.

Fondul vrea sa atraga, la lansarea sa, care va avea loc in lunile urmatoare, 50-150 milioane de dolari si sa aiba o rentabilitate anuala de 15%.
Bellm a aratat ca masinile clasice au "o valoare intrinseca" datorita raritatii lor.

Spre exemplu, au fost produse numai trei duzini de Ferrari 250 GTO, iar anul trecut unul dintre acestea s-a vandut cu 26 de milioane de dolari, un pret record pentru Ferrari si dublu fata de pretul estimat in urma cu cinci ani.

Preturile sunt sustinute si de cererea de pe piete emergente precum China si Rusia.



Citeste si