In urma cu aproape doi ani, doua prietene, o economista si o PR-ista, puneau bazele unei agentii de event planning. Dupa cateva luni, li s-a alaturat si un jurnalist de business. Astazi, Evensys este lider pe piata evenimentelor de marketing si comunicare si se afla in top 3 din punctul de vedere al numarului de evenimente organizate, cu afaceri ce tintesc 500.000 de euro pentru sfarsitul anului.
Piata autohtona a organizarii de evenimente este una extrem de dinamica, ce a cunoscut o crestere sustinuta in ultimii cinci-sase ani. Conferintele, seminariile si training-urile devin tot mai dese, mai nisate, cu vorbitori din ce in ce mai elitisti si organizatori tot mai atenti. Nisarea este si cartea pe care mizeaza Evensys, fapt demonstrat si de ultimele evenimente din portofoliul agentiei.

“Avantajul nostru a fost ca ne-am concentrat si pe segmente de nisa, neexploatate pana acum. Astfel, evenimente precum Toolbox|Shopper Marketing, Toolbox |Online Communication, Masterplan, au fost primele evenimente de gen din Romania despre subiecte precum shopper marketing, media online sau planning si strategie”, ne-a declarat Cristian Manafu, partener Evensys.

Manafu este doar ultimul actionar care s-a alaturat companiei, formata initial din Dana Dumitrescu si Valentina Topliceanu, in vara anului 2006. Cei trei actionari isi impart frateste domeniile de activitate specifice in organizarea de evenimente, in conformitate cu background-ul profesional al fiecaruia.

Astfel, Dana Dumitrescu, absolventa de ASE, se ocupa de partea de management de proiect, in timp ce Valentina Topliceanu isi foloseste la Evensys experienta in administrarea de baze de date. Cristian Manafu, de profesie jurnalist, este creierul din spatele conceperii proiectelor Evensys.

Investitia initiala ce sta la baza Evensys a fost de 30.000 de euro, suma ce s-a amortizat in aproximativ patru luni. Borna de start a companiei a fost un eveniment din zona marketingului: “Primul eveniment organizat de noi a fost Marketing360, care s-a bucurat de unul din cele mai mari succese de pe piata, fiind sold-out cu o saptamana inainte de eveniment si atragand peste 400 de persoane”, isi aminteste Dana Dumitrescu.

Astazi, Evensys inseamna o echipa de noua oameni, care organizeaza aproximativ 20 de forumuri, conferinte si seminarii majore pe an. Chiar daca sunt recunoscuti cu precadere pentru evenimentele din zona marketing-comunicare, cei de la Evensys se mandresc si cu succese din zona real-estate sau financiar-bancar.

“Putem sa mentionam in acest sens, ca facand parte din portofoliul nostru, evenimente care s-au bucurat de un real succes, asa cum sunt: Capital Markets Conference (eveniment international pe piata de capital), care a inclus in structura sa si Balul Anual al Brokerilor. Acesta a atras peste 300 de participanti. TAXEU forum este un eveniment financiar organizat impreuna cu companii de renume precum Deloitte, Ernst&Young, KPMG, Biris Goran. In plus, Evensys este organizatorul primul club destinat investitorilor in Real Estate – Real Estate Investors’Society (REIS), care are deja peste 250 de membri”, spune Dana Dumitrescu.

Munca multa, dar motivanta. Astfel, marja de profit a business-ului este de aproximativ 30%, in conditiile in care organizarea unei conferinte poate costa intre 50.000-100.000 de euro. In functie de complexitatea evenimentului, numarul de participanti, costul speakerilor externi, sumele se pot modifica semnificativ, iar marja de profit poate cobori pana sub 15%.

“Organizarea de evenimente este un business cu bataie lunga, cu investitii si riscuri ca in orice alt domeniu. Numai dupa ce ai reusit sa iti construiesti un portofoliu de evenimente si un renume in piata, atunci poti incepe sa te gandesti la succes”, spune Cristian Manafu. Pentru viitorul apropiat, mai exact sfarsitul lui 2007, partenerii Evensys estimeaza o cifra de afaceri de o jumatate de million de euro.

Pe viitor, strategia celor trei actionari este oferirea de pachete complete de servicii si evenimente variate. Recent creata este platforma Toolbox, care imbina prelegeri, dezbateri, studii de caz, cercetari si workshop-uri, in evenimente de o zi, dedicate comunitatii de marketing si comunicare. Mai mult, Evensys a crescut si organic, prin Eventive – o noua divizie a companiei, specializata pe oferirea de servicii complete de management, care a presupus o investitie de 55.000 de euro. Director General Eventive este Larisa Budaca, care vine cu o bogata experienta din domeniul hotelier si care sustine ca divizia pe care o administreaza aduce doua concepte noi pe piata romaneasca: “Corporate Hospitality”, care se refera la socializarea cu clientii intr-o atmosfera relaxata, prielnica pentru dezvoltarea unei relatii pe termen lung cu acestia si “Incentive Programs” – programe personalizate, menite sa recompenseze cei mai sarguinciosi angajati cu tratament VIP.

Dar cui se adreseaza evenimentele marca Evensys? “Cei interesati de proiectele Evensys sunt oameni care au nevoie de informatii actuale, legate de problemele cu care se confrunta industria comunicarii. De asemenea, publicul s-a segmentat foarte mult, astfel ca daca pana acum era suficient sa organizezi un eveniment cu o tema generala la care sa participe toata industria indiferent de nivel, acum este nevoie de evenimente care ofera participantilor informatie utila la nivelul pregatirii si asteptarii lor”, explica Cristian Manafu. Pe viitor, segmentarea se va simti si mai mult, pe masura ce vor aparea noi concepte de evenimente si se vor deschide noi nise din randul disciplinelor din marketing si comunicare ce cunosc o dezvoltare rapida in acest moment.

Pentru un organizator de evenimente, cea mai dificila parte este cea de dezvoltare a conceptului. Aceasta consuma foarte mult timp, dar este esentiala pentru procesul ulterior de implementare. Totodata, component ca logistica si promovarea sunt importante si complexe. “Exista intotdeauna mici provocari ce apar neasteptat in derularea unui proiect, dar credem ca de fiecare data le-am rezolvat fara un efect asupra participantilor si invitatilor. Este o munca solicitanta, meticuloasa, dar totodata plina de satisafactii”, conchide Dana Dumitrescu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri