Marketingul de afiliere are o prezenta de peste 6 ani in Romania, insa principala problema intampinata de reteaua de afiliere este lipsa de comunicare, sau o interactiune slaba ca eficienta, intre afiliati si magazinul online, sustine Dorin Boerescu, co-fondator 2Parale.

Dorin Boerescu va fi prezent la conferinta ecomTEAM 2015, la Brasov, pe 1 si 2 aprilie. Nu rata ocazia de a discuta fata in fata cu co-fondatorul 2Parale, una dintre cele mai importante retele de afiliere din Romania.

Promotiile sunt cel mai puternic motiv de cumparare.

Una dintre cele mai importante tendinte pe piata locala de e-commerce este aceea de a cumpara intensiv in perioada promotiilor, unii consumatori asteptand reducerile pentru a face o achizitie online. "Promotiile sunt cel mai puternic motiv de cumparare. De Black Friday, de exemplu, se vinde prin noi, in doua sau trei zile, cam cat intr-o luna in restul anului", a precizat Dorin Boerescu. De altfel, un studiu realizat de Millward Brown Romania pentru ecomTEAM arata ca 87% dintre romanii care au cumparat online anul trecut au achizitionat cel putin un produs la promotie, iar 6 din 10 romani au asteptat ca produsul dorit sa fie la promotie intainte sa-l cumpere.

Acest fenomen atrage insa si riscuri, cel mai mare fiind pericolul de atenuare al impactului reducerilor, avand in vedere ca tot mai multe magazine vin cu astfel de oferte.

O alta tendinta in comertul online este cresterea calitatii interactiunii dintre magazine si afiliati. De altfel, valurile de reduceri au determinat o mai buna comunicare intre afiliati si magazine. "Afilierea presupune crowd marketing, de aceea comunicarea e esentiala, avand in vedere ca instrumentele de promovare difera in functie de afiliat", precizeaza Boerescu. Afacerea pe care o conduce, 2Parale, ofera foarte multe date atat magazinelor, cat si afiliatilor, prin care acestia pot vedea cine le aduce cele mai multe vanzari, la ce ora, ce instrumente au fost folosite, astfel incat acestia pot sa faca mult mai rapid optimizarea.

Cum se obtine succesul in afiliere? Dorin Boerescu sfatuieste magazinele online sa intre in competitii, sa comunice cu partenerii lor din afiliere, atat online, cat si offline, dar si sa analizeze datele si sa se asigure ca au un affiliate manager.

Trinomul magazin online - platforma (2Parale) - afiliat

"Magazinele online trebuie sa inteleaga ca nu reteaua de afiliere genereaza vanzari, ele le pot genera. Noi cream contextul, ecosistemul, asiguram partea de tracking a banilor si conversiilor, dar si relatia juridica", arata seful 2Parale. Astfel, fiecare dintre actantii acestei relatii este manat de un interes economic, respectiv afiliatul alege magazinul care ii aduce lui profit, iar magazinul are interesul sa fie promovat de cat mai multi afiliati. "Principala plangere pe care o primim, atat de la magazine, cat si de la afiliati, este ca celalalt nu ii raspunde la mesaj", arata co-fondatorul 2Parale.

Daca magazinele online au fost initial mai degraba specializate pe anumite produse, multe se transforma acum in "mall-uri online", cu o diversitate tot mai mare de produse. "Cred magazinele pot creste daca introduc tot mai multe categorii, atata timp cat au capacitatea de a le integra (...) Este foarte important sa alegi categoriile potrivite atunci cand te extinzi, dar si sa te asiguri ca ai oameni specializati pentru acea categorie", precizeaza Dorin Boerescu.

Potrivit acestuia, una dintre categoriile pe care este dificil de intrat in prezent este IT&C, avand in vedere ca exista deja multi playeri care acopera destul de bine cererea. La polul opus, el mentioneaza nisa de fashion, care mai poate absorbi multe branduri internationale. Categoria este lider ca numar de vanzari si este in continua crestere, fiind inca "departe de potentialul real".

Dorin Boerescu este CEO 2Parale - cea mai mare retea de afiliere din Romania si una dintre cele mai importante companii de performance marketing. De la lansare si pana acum, 2Parale a generat peste 950.000 de vanzari clientilor - in valoare de peste 34 de milioane de euro. Portofoliul 2Parale include peste 400 de clienti - lideri de piata locali sau jucatori internationali si peste 37.000 de afiliati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri