Bilantul ANCOM in 2009
Lista prioritatilor in 2010
Autoritatea si operatorii de telefonie de pe piata locala
Cum a aratat piata telecom in 2009
SMS-urile si Internetul, cresteri la unison
Ce se intampla cu trecerea la televiziunea digitala
5 / 6

SMS-urile si Internetul, cresteri la unison

In primul semestru al acestui an, romanii au trimis 3,5 miliarde SMS-uri in S1, de doua ori mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Preferinta romanilor pentru SMS-uri, exprimata in primul semestru al anului prin dublarea numarului de SMS-uri trimise (+96% in raport cu aceeasi perioada a anului precedent) poate fi explicata prin caracteristicile proprii acestui tip de serviciu, apreciate in special in randul tinerilor: transmiterea instantanee de informatii scurte la costuri reduse si de oriunde.

"Cred ca si ofertele operatorilor au contribuit la acest lucru, dat fiind ca multi au inclus in abonamente un numar mare de SMS-uri care pot fi transmise gratuit", este de parere Marinescu.

Internetul broadband fix si mobil a inregistrat cresteri semnificative in primul semestru al acestui an, iar presedintele ANCOM se asteapta sa continue acest trend si in a doua jumatate a anului.

In prima jumatate a lui 2009, segmentul de Internet broadband fix a inregistrat o crestere de aproape 6% fata de 31 decembrie 2008, numarul total de conexiuni ajungand la 2,65 milioane, in timp ce rata de penetrare a crescut pana la 12,3% la nivel de populatie, si la 32,1% la nivel de gospodarii.

Totodata, conexiunile broadband la puncte mobile active au inregistrat o crestere importanta, de 59%, ajungand la valoarea de 2,4 milioane, fata de 1,5 milioane la sfarsitul anului 2008. Numarul de locatii cu acces la Internet de tip Wi-Fi "hotspot" este de asemenea in crestere, ajungand la aproximativ 1.000 la jumatatea acestui an.

"Pentru anul 2010 estimam mentinerea trendului crescator al pietei, in contextul in care romanii sunt din ce in ce mai atrasi de utilizarea Internetului broadband, in special a Internetului mobil, iar penetrarea in Romania este departe de media europeana. Este de altfel un trend la nivel international, segmentul de Internet broadband fiind cel care inregistreaza de regula cele mai mari cresteri pe piata de comunicatii. Dupa cum s-a vazut si la noi, este un sector care isi mentine un ritm de crestere alert chiar si in conditii economice dificile", opineaza seful Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri