Romania a iesit din recesiune si se va incadra in tinta de deficit
Guvernul nu a majorat nicio taxa importanta
Regulamentul BNR privind acordarea de credite pentru persoanele fizice
Investitii in fabrici. Mii de locuri de munca
Exporturi mai mari
Mai putini someri
Sute de milioane de euro in infrastructura
Inceput si final bun pentru Bursa
Retailerii FMCG moderni au mizat pe extindere
Mallurile au ramas motorul de crestere al pietei imobiliare
Statul a inchis, dar privatul a deschis: 130 mil. euro pentru 9 spitale
Investitii de sute de milioane in telecom, revenire in retail electroIT si angajari
Investitorii din auto se strang langa Craiova
Pasi fermi in constructii si bricolaj
Tot mai multi romani au profitat de concedii
Anul clarificarilor legislative pentru pensiile private obligatorii
Crestere sanatoasa pentru Facebook in Romania
9 / 17

Retailerii FMCG moderni au mizat pe extindere

Retailerii FMCG (fast moving consumer goods/produse de larg consum) moderni si-au continuat planurile de expansiune in 2011, in ciuda scaderii consumului, tendinta care s-a accentuat in ultimii doi ani. Specialistii apreciaza ca, in 2011, piata de profil a inregistrat o crestere modesta, pe fondul deschiderii de noi magazine.

Inmultirea magazinelor duce la o intensificare a concurentei, deci si la o mai mare lupta intre retaileri pentru preturile cele mai bune.

Liderul pietei – Metro Cash & Carry – a mizat anul acesta doar pe expansiunea retelei Metro Punct. Astfel, Metro Cash&Carry a inaugurat 2 unitati Metro Punct.

Dintre operatorii de hipermarketuri, cel mai expansiv in 2011 a fost Kaufland, care a deschis 12 noi magazine (total: 70). De mentionat este si faptul ca retailerul a castigat tot mai mult teren si datorita politicii de discount pe care o practica.

In privinta supermarketurilor, Mega Image s-a extins agresiv anul acesta, deschizand 33 de magazine (total: 105). Retailerul a renuntat la brandul de discount Red Market (magazinele cu acest nume au fost transformate in Mega Image) si a preluat cele 3 supermarketuri G’market din Bucuresti.

Marea batalie pentru preturi s-a dat insa intre discounteri. Lidl a ajuns, in prezent, la o retea de 129 de unitati, dintre care 107 sunt fostele magazine Plus Discount, preluate in 2010. Lidl concureaza umar la umar cu Penny Market/Penny XXL, care va incheia anul cu 128 de magazine.

Cate magazine au deschis cei mai mari retaileri FMCG moderni



1dintre care 26 de magazine Metro Cash & Carry si 4 magazine Metro Punct;
2dintre care 26 de magazine Metro Cash & Carry si 6 Metro Punct;
3dintre care 23 de hipermarketuri si 30 de supermarketuri (Carrefour Market);
4dintre care 25 de hipermarketuri, 45 de supermarketuri (Carrefour Market) si 3 magazine de proximitate (Carrefour Express);
5pana in prezent, sunt 123 de unitati deschise – 117 Penny Market si 6 Penny XXL; planurile pentru 2011 includ alte 5 unitati;
6foste unitati Plus Discount;
7pana in prezent;
8potrivit unui anunt al companiei.
Sursa: companiile, *potrivit informatiilor de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice


Slide realizat de Laura Culita

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri